wz
MENU:

Zpět na úvodní stránku
Corfu

     Ostrov Korfu se nachází u západního pobřeží Řecka.

Dálková doprava:
     Ostrov Korfu propojuje dálková autobusová doprava (Zelené autobusy). Autobusy až na jednu výjimku vyjíždějí z největšího místního stejnojmenného města. Existují i spoje jedoucí mimo ostrov (samozřejmě logicky s využitím trajektu). Podle jízdních řádů funguje v neděli jakýsi "centrální rozjezd", kdy všechny linky s rosahem provozu 1x za den odjíždí z Corfu společně v 9:30, zpátky jedou mezi 16:45 a 17:15.
     V této tabulce je uveden směr linek a počet spojů v jednotlivých dnech v roce 2004. (kurzívou je vaznačená jediná linka nejedoucí z Corfu, rozdílný počet spojů tam/zpět je značen lomítkem)
směr pracovní den sobota neděle cena
Paleokastritsa 7 7 5 1.60
Cassiopi 6/7 6 1 2.40
Ag.Ilia 4 4 1 2.60
Ipsos - Pirgi 11/10 8/6 1 1.00
Barbati 7/8 6/7 1 1.50
Roda - Acharavi 6 5 1 2.50
Afiona - Arilla 2 2 - 2.80
Ag.Georgios 2 2 - 2.50
Sidari 9/8 6 1 2.20
Sidari - Cassiopi 4 4 - 2.50
Ag.Stefanos 6 5 1 2.80
Glyfada 8 8 3 1.50
Ermones 4 4 2 1.50
Ag.Gordios 7 7 3 1.50
Spartera 2 2 2 3.00
Ag.Georgio - Argyr. 2 2 2 2.00
Messonghi - Cavos 10 8 4 3.00
Messonghi 6/12 4/10 4/5 1.50
Athens 3 3 3 29.50
Lefkimmi - Athens 1 PO, ST, PÁ/1 ÚT, ČT, SO 29.50
Thessaloniki 2 2 2 28.50


Příměstský autobus u hotelu Ermones Beach.


Jízdenka z dálkového autobusu.


Neznámé jízdenky z dálkových autobusů nalezené v jednom z nich.

     Dopravu jsem dokonce jednou využil a to konkrétně z Ermones do Corfu. Přestože jezdí jen 4x denně byl velmi vytížený. Nejvíce mě však překvapilo, že autobus byl relativně moderní. Jízdné bylo celkem levné a vybíral ho průvodčí, který tedy měl co dělat, aby se vozem prorval.

Hotelová lanovka:

Pohled na vůz ve druhé stanici.

     Jelikož hotel Ermones Beach má vysoké převýšení, slouží zde lanovka. Ta spojuje Horní část hotelu (restaurace apod.) přes pokoje až k pláži. Celkem má 5 zastávek.

Vůz lanovky překonává silnici.

     Jedná se vlastně o výtah. Když máte zájem jet, zmáčknete v zastávce tlačítko. Pokud ho nikdo nezmáčkne, lanovka zastávku projede bez zastavení (pokud ovšem nechce nikdo vystupovat. Ve vozidle také musíte zmáčknout tlačítko. Lanovka se tedy může otočit v libovolné zastávce. Celá trať je cca 300m dlouhá a jednostopá (používá se těleso, které neumím nijak nazvat).

Pohled na těleso LD zespoda.


Pohled na těleso LD seshora

     Provoz zajišťuje 1 vůz. Kapacita je 18 osob (o tom níže). Vůz je rozdělen na 3 shodné oddíly, každý po 3 sedačkách. Každý oddíl má tedy 3 místa k sezení a stejný počet míst ke stání. Dveře do vozidla jsou skládací. Každá zastávka je vybavena ochrannými dvířky, které lze otevřít jen při příjezdu lanovky. Lanovka tedy musí zastavit zcela přesně, což se projevuje příšerně dlouhým časem zpomalování.

Detailní pohled na druhou stanici.


Zde vidíte nutnost přesného zastavení lanovky.

     V době návštěvy (Červenec 2004) lanovka většinou stačila. Ovšem při návozu na oběd a večeři byla neuvěřitelně přeplněná a oddíl byl obsazován i 9-ti osoby. Mě osobně dostalo, když jeden Němec stojící v přeplněném oddíle (asi 8 osob) říkal: Six People (=šest osob). Často jsem tedy musel jít pěšky, což opravdu nebylo příjemné.

Tlačítka ve voze


Nevzhledná tlačítka v některé mezilehlé stanici